Nissan Navara 2.5 126 kw
Nedávno k nám přijel majitel pořádného teréňáku Nissan Navara 2.5 126 kw. Nájezd tohoto obra činil něco málo pod 330 000 km, se jednalo o silně zanesený motor karbonem. Bylo potřeba řešit dva problémy: kolísání otáček na volnoběh a kouřivost. I takto se pozná karbon v motoru (mohou být např. ucpané vstřikovače, které nedávkují správné množství paliva).
Zkontrolovali stav vozu na diagnostice, poučili majitele, jak přesně bude dekarbonizace probíhat a zahájili proces. Ze začátku se auto „hádalo“ a nechtělo držet otáčky (známka toho, že karbonu je v motoru opravdu hodně). Po cca 20 minutách už ovšem kolísání přestalo, motor se uklidnil a do konce procesu dekarbonizace si už jen spokojeně předl. Po hodině bylo hotovo, už jen slovo na závěr: „Pořádně to projeďte.“
Za pár dní jsme zavolali a zeptali se ho na jeho zkušenosti s dekarbonizací vodíkem. Pověděl nám a následně i napsal toto: „Dobrý den. Nedávno jsem podstoupil dekarbonizaci s vozidlem Navara d40 má najeto cca 330 000km. Po dekarbonizaci se motor utišil a jde více za plynem. Za mě to mohu vřele doporučit, a i vřele jednání i ochota. A po pár dnech se ozvou, jestli vše v pořádku. Super!“
Škoda Octavia III 1.8 TSI.
Další recenzi máme od Octavie III. I přes to, že má auto najeto 110 000 km, neprošlo na emisích. Jak je to možné? Příčin může být hned několik, ale mezi těmi nejčastějšími je jízda v nízkých otáčkách, zanesené vstřikovače, svíčky či přicpaný spalovací systém.
Na emisích už nás znají, tak zákazníkovi řekli, ať se nám ozve. Auto jsme nejdříve zkontrolovali a na diagnostice jsme nalezli chybu ve svíčkách. Zde tedy mohl být problém i mechanický. Závada ovšem nebyla vážná, a tak jsme započali dekarbonizaci.
Auto mělo lehce nepravidelný chod, ale nic, co by nebylo v normě. Během dekarbonizace šel z auta výrazný kouř, jak se karbon přeměnil na plyn a odcházel pryč výfukem. Na konci jsme pana majitele opět poučili, jak se má s autem zacházet a mohl následující týden opět jet na emise. A jak to dopadlo? Prošel na jedničku!
„Neprošel jsem na STK kvůli vysokým hodnotám emisí (kouřivost). Protože se mi nechtělo vyhazovat velké peníze za výměnu dílů, rozhodl jsme se vyzkoušet dekarbonizaci vodíkem. Nikdy jsem o vodíku neslyšel a částečně jsem k tomu byl skeptický, ale potom co jsem odjížděl ze servisu, věděl jsem, že jsem udělal dobře. Reakce auta byla pružnější a měl jsem z toho dobrý pocit. Ten se mi potvrdil následující týden, kdy jsem přijel na emise, abych naměřil téměř nulové hodnoty! Za mě opravu spokojenost a doporučuji každému.“
Mitsubishi ASX 1.8 Diesel
O tom, že dekarbonizace vodíkem skvěle pomáhá i filtru pevných částic (DPF), se přesvědčil majitel dieselového Mitsubishi ASX. Nejdříve nám majitel volal s tím, že už auto netáhne tak jako dříve. Poté, co k nám přijel, jsme po diagnostice auta zjistili příčinu: plný filtr pevných částic a autu se už nedařila spustit samovolná regenerace. Dokonce nám majitel potvrdil, že kontrolku na vypalování neviděl už minimálně rok!
Napojili jsme tedy stroj s vodíkem do sání a zahájili proces. Během dekarbonizace se rozsvítila kontrolka filtru, který zaznamenal, že se v motoru už něco děje. Tím, že vodík dokáže přeměnit karbon na plyn, tak vypálí karbon i z filtru. Poté, co vodík vykonal svou práci, jsme spustili nucenou regeneraci, kontrolka zhasla. Nyní je tomu už měsíc a půl od procesu a dostali jsme zprávu, že vše šlape jak má.
„Na dekarbonizaci jsem jel s Mitsubishi asx v naftě s najetýma cca 200k. Samotný proces zabral hodinu, během které vám celý proces vysvětlí, je i možnost posadit se do kanceláře. Po dekarbonizaci si všímám hladšího chodu motoru, snížení hluku v kabině a lehce i spotřeby. Takže asi to, co jsem od procesu očekával. Rozhodně přijedu znovu.“
Shrnutí na závěr
Toto byl jen výčet některých recenzí, které od našich zákazníků dostáváme. Pokud byste chtěli dekarbonizaci vodíkem realizovat, nebo se zeptat na více informací, rádi Vám pomůžeme. Jsme pro Vás k dispozici každý den na čísle 703 137 343 a na e-mailu info@bezkarbonu.cz.