Měření kompresních tlaků na Volkswagen Golf

26. 09. 2023

Zobrazit článek
Měření kompresních tlaků na Volkswagen Golf

Co obnáší měření kompresních tlaků?

Příčiny nízkého tlaku ve válcích

Měření kompresních tlaků před a po dekarbonizaci motoru vodíkem

Naším dalším spokojeným zákazníkem byl majitel vozu Volkswagen Golf, jehož auto jsme podrobili měření kompresních tlaků. Pojďme se blíže podívat, jak může zanesený motor karbonem ovlivnit stav vozidla v praxi.

Co obnáší „měření kompresních tlaků“

Jedná se o běžný způsob, jak diagnostikovat stav motoru. Vozidlo se připojí ke kompresiometru, díky kterému zjistíme, jakého maximálního tlaku je motor schopen dosáhnout na konci kompresního zdvihu.

Příčiny nízkého kompresního tlaku

  •   poškozená hlava motoru či její těsnění,
  •   nedotažená či prasklá hlava motoru,
  •   poškozený ventil nebo vadná pružina ventilu,
  •   opotřebované sedlo ventilu,
  •   opotřebení válce motoru,
  •   opotřebení nebo zničení pístních kroužků,
  •   karbonové usazeniny na dílech v motoru.

Nízký kompresní tlak

V běžné praxi jde o to, aby měl automobil kompresní tlaky vždy v co nejmenším rozpětí. Nestandardní je, když jeden z válců hodnotou tlaku vybočuje. Jedná se například o situaci:

  •   1. válec 10,8 barů,
  •   2. válec 11,3 barů,
  •   3. válec 7,4 barů,
  •   4. válec 11,0 barů.

V takovém případě, kdy 3. válec značně vybočuje z průměrných hodnot, mluvíme o nízké kompresi.

Dekarbonizace motoru vodíkem

Při dekarbonizaci Volkswagenu Golf jsme se blíže zaměřili na měření kompresních tlaků. Posuzovali jsme stav válců a těsnost pístních kroužků ve spalovacím motoru. Jestliže jsou pístní kroužky zanesené karbonem, dochází k unikání tlaku a ten tak nedosahuje potřebné hladiny. Kompresní měřič před zahájením dekarbonizace naměřil na válcích tyto hodnoty:

  •       1. válec 8,5 barů,
  •       2. válec 9,3 barů,
  •       3. válec 9,7 barů,
  •       4. válec 8,2 barů.

 

Měření tlaků na Volkswagen Golf

Po provedení dekarbonizace motoru vodíkem, kdy jsme vozidlem prohnali směs vodíku a kyslíku, se hodnoty krásně zvedly a byly o poznání sjednocenější.

  •   1. válec 11,8 barů,
  •   2. válec 12,6 barů,
  •   3. válec 12,7 barů,
  •   4. válec 12,5 barů.

Jak vidíte, dekarbonizace pomohla zvýšit kompresní tlaky a motor se tak vyhnul generální opravě (tzv. GO motoru). Chcete také zvýšit kompresní tlaky? Nebo raději dáváte přednost prevenci? Pokud nevíte, zda provést dekarbonizaci motoru, jsme tu pro Vás. Objednejte se přes formulář, nebo zavolat na 792 767 337.