- Při prvním měření dosahoval Superb hodnoty 3,13!
- Po dekarbonizaci vodíkem byla naměřená hodnota 0,72 a pán se tak vešel do limitu
Jedním z mnoha úspěšně dekarbonizovaných vozidel je také Škoda Superb se vznětovým motorem, jejíž majitel k nám zavítal po neúspěšné snaze poradit si s kouřivostí po svém.
Nesplnění emisí
Automobil nesplňoval limit kouřivosti, který je stanoven na hodnotu 0,8. Superb ho překročil téměř 4x! Při prvním měření dosahoval hodnoty 3,13. Majitel vozidla se snažil snížit hodnoty starou doporučovanou radou “projet motor v maximální rychlosti”. Nepomohla ani jízda po dálnici při 3 000 otáčkách. Vozidlo i při 2. kontrolním měření stále překračovalo stanovený limit. Hodnota kouřivosti dieselového motoru byla 1,1 a nesplňovala maximální množství emisí. Snadnou a rychlou možností, jak si poradit s vysokými emisemi byla dekarbonizace motoru vodíkem.
Po dekarbonizaci motoru vodíkem
Automobil jsme po druhém neúspěšném měření připojili na dekarbonizační přístroj a začali jsme do něj vhánět směs vodíku a kyslíku. Karbonové úsady postupně odešly společně s výfukovými plyny. Majitel netrpělivě čekal na výsledek po dekarbonizaci motoru. Po chvíli jsme vozidlo opět změřili a pán se nestačil divit. Třetí měření kouřivosti vozu Škoda Superb přineslo kýžený výsledek – hodnota klesla na 0,72 a splňovala maximální množství emisí.
Majitel vozidla nám s klidným hlasem po pár dnech volal, že Škoda konečně úspěšně absolvovala STK.
Vsaďte na jistotu
Do jisté míry je vypálení úsad rychlou jízdou při vysokých otáčkách možné. Ušetřete si nervy a učiňte preventivní opatření – dekarbonizací motoru vodíkem předejdete nepříjemné situaci na měření emisí a opakované návštěvě STK.
Čeká vás technická kontrola nebo pociťujete změny při řízení vozu? Objednejte se k nám a rádi Vám s emisemi a prevencí pomůžeme.