Dekarbonizace motoru vodíkem: Recenze a zkušenosti

23. 06. 2023

Zobrazit článek
Dekarbonizace motoru vodíkem: Recenze a zkušenosti

Dekarbonizace motoru vodíkem představuje inovativní technologii, která účinně odstraňuje karbonové usazeniny z motoru, čímž zlepšuje jeho výkon a prodlužuje životnost. Zajímá vás, jaké jsou zkušenosti našich zákazníků s touto metodou a jaké recenze má dekarbonizace motoru obecně? Více se dozvíte v následujícím článku.

Nissan Navara 2.5 126 kw

„Dobrý den. Nedávno jsem podstoupil dekarbonizaci s vozidlem Navara d40 má najeto cca 330 000km. Po dekarbonizaci se motor utišil a jde více za plynem. Za mě to mohu vřele doporučit, a i vřele jednání i ochota. A po pár dnech se ozvou, jestli vše v pořádku. Super!“

Nedávno jsme přivítali majitele robustního terénního vozidla Nissan Navara 2.5 s výkonem 126 kW. S nájezdem téměř 330 000 km se motor stal obětí karbonových usazenin. Majitel vozu se potýkal s nestabilními otáčkami v klidovém režimu a nadměrnou kouřivostí. Tyto projevy jsou typické pro motor zanesený karbonem. Na svědomí je mohou mít například ucpané vstřikovače, které nedávkují správné množství paliva.

Po kontrole stavu vozu jsme majitele seznámili s postupem dekarbonizace a společně jsme zahájili proces. Na začátku se vozidlo trochu vzpíralo a otáčky kolísaly, což svědčilo o vysoké míře karbonu v motoru. Po 20 minutách se auto zklidnilo, motor začal pracovat a postupně se pročistil od nežádoucích úsad.

Škoda Octavia III 1.8 TSI.

„Neprošel jsem na STK kvůli vysokým hodnotám emisí (kouřivost). Protože se mi nechtělo vyhazovat velké peníze za výměnu dílů, rozhodl jsme se vyzkoušet dekarbonizaci vodíkem. Nikdy jsem o vodíku neslyšel a částečně jsem k tomu byl skeptický, ale potom co jsem odjížděl ze servisu, věděl jsem, že jsem udělal dobře. Reakce auta byla pružnější a měl jsem z toho dobrý pocit. Ten se mi potvrdil následující týden, kdy jsem přijel na emise, abych naměřil téměř nulové hodnoty! Za mě opravu spokojenost a doporučuji každému.“ 

Další recenzi máme od majitele vozidla Škoda Octavia III. Pouze 110 000 ujetých kilometrů, a přesto se mu nepodařilo projít emisní kontrolou. Jak je to možné? Existuje několik možných příčin, nejpravděpodobnější je častá jízda v nízkých otáčkách, zanesené vstřikovače, svíčky či přebytečný karbon ve spalovacím systému.

Zákazníkovi doporučili dekarbonizaci vozu přímo na emisích. Nejprve jsme auto podrobili diagnostice a objevili jsme chybu na svíčkách, což mohlo být také zdrojem mechanického problému. Avšak závada nebyla tak vážná, a proto jsme zahájili dekarbonizaci.

Během procesu jsme pozorovali mírně nepravidelný chod motoru, ale držel se v normě, nebyl tedy důvod ho přerušit. V průběhu se z auta vynořil oblak kouře – znak toho, jak se karbonové usazeniny transformovaly v plyn a odcházely výfukem pryč. Po dokončení procesu jsme majitele poučili o správném zacházení s vozidlem, aby předešel podobnému problému. Za týden se vrátil na emisní kontrolu. Výsledek? Prošel na jedničku!

Mitsubishi ASX 1.8 Diesel

„Na dekarbonizaci jsem jel s Mitsubishi asx v naftě s najetýma cca 200k. Samotný proces zabral hodinu, během které vám celý proces vysvětlí, je i možnost posadit se do kanceláře. Po dekarbonizaci si všímám hladšího chodu motoru, snížení hluku v kabině a lehce i spotřeby. Takže asi to, co jsem od procesu očekával. Rozhodně přijedu znovu.“

O účinnosti dekarbonizace vodíkem na filtr pevných částic (DPF) svědčí i zkušenost majitele dieselového Mitsubishi ASX. Původně nás zákazník kontaktoval s tím, že jeho vozidlo ztrácí výkon. Po diagnostice jsme identifikovali hlavní příčinu problému – ucpaný filtr pevných částic, který již nedokázal provádět samovolnou regeneraci. Zákazník nám sdělil, že kontrolní světlo pro regeneraci neviděl již minimálně rok.

Napojili jsme stroj s vodíkem do sání a spustili proces dekarbonizace. Během tohoto procesu se rozsvítila kontrolka filtru, což svědčilo o aktivitě v motoru. Tím, že vodík přeměňuje karbonové usazeniny na plyn, tak dovede vypálit karbon i z filtru. Po skončení procesu jsme provedli nucenou regeneraci, po níž kontrolka zhasla. Nyní je to už měsíc a půl od vodíkové dekarbonizace a majitel nám potvrdil, že vše funguje tak, jak má.

VW Golf


Zavítal k nám na pobočku do Budějovic Golf, který měl zvýšenou spotřebu. Celkově motor nezněl úplně zdravě. Předem jsme se domluvili, že na tomto vozidle změříme kompresní tlaky před a po dekarbonizaci. Správné a hlavně vyvážené tlaky jsou důležité pro správný chod motoru a jednoduše se tím pozná stav motoru. Samostatný článek je zde.

Před dekarbonizací byli tyto hodnoty:

  • 1. válec 8,5 barů,
  • 2. válec 9,3 barů,
  • 3. válec 9,7 barů,
  • 4. válec 8,2 barů.

Po dekarbonizaci jsme naměřili takto:

  • 1. válec 11,8 barů,
  • 2. válec 12,6 barů,
  • 3. válec 12,7 barů,
  • 4. válec 12,5 barů.

Škoda Superb


Jedním z mnoha úspěšně dekarbonizovaných vozidel je také Škoda Superb se vznětovým motorem. Majitel k nám zavítal poté, co dvakrát neprošel na emisích a všechny jeho pokusy, jak vyzrát nad kouřivostí, nevyšly.

Na emisích Superb poprvé dosahoval hodnoty 3,13. Po výměně svíček, oleje, přidání aditiv do paliva a pořádném protažení po dálnici klesla hodnota na 1,11. Bohužel stále nedostatečně na splnění limitu 0,8 stanovené normou na STK. Jako další možnost tedy majitel zvolil dekarbonizaci vodíkem. Udělal dobře, hodnota klesla na 0,72. Celý příběh s reálnými skeny z STK si můžete prohlédnout zde.

VW Touran


Z Krkonoš na naši hradeckou pobočku zavítal zákazník s vozem VW Touran. Jednalo se o auto z roku 2004 s nájezdem 180 tisíc a klasickým naftovým dvoulitrem.

Auto neprošlo na kontrole emisí, a tak majitel hledal řešení. Po hodinové dekarbonizaci vodíkem klesla kouřivost z 1,938 na 0,370 a rozpětí se vešlo do limitu normy z 1,88 kleslo na neuvěřitelných 0,04! Na výsledky z STK se můžete podívat zde.

 

Ford Galaxy

Majitel vozu Ford Galaxy z roku 2007, s nájezdem 220 tisíc kilometrů, se na nás obrátil kvůli vysoké kouřivosti a obtížným startem. Majitel už měl vozidlo připravené prakticky buď na odpis, nebo generálku, ale chtěl mu dát ještě šanci v podobě vodíkové dekarbonizace. U tohoto vozu jsme měli i čas a prostor vyjmout svíčky před a po dekarbonizaci. Více zde.

Už po 20 minutách byl znát rozdíl – motor se zklidnil. Po 45 minutách se kouřivost vozu prakticky eliminovala

Po dekarbonizaci se zákazník auto krátce projel a hned zaznamenal výrazné zlepšení – klidnější chod a absence kouře. Problémy během startování za studena už také nezaznamenal. Kromě toho jsme po provedené dekarbonizaci zkontrolovali svíčky. Podívejte se sami, jak vypadaly před a po zásahu vodíkem. Nejdůležitější je, že jsme prodloužili životnost motoru. Zákazník si tak ještě může nějakou dobu svůj Ford Galaxy užívat.

Videoukázka porovnávající kouř zahřátého motoru před a po dekarbonizaci:
 

Shrnutí na závěr

Toto byl jen výčet některých recenzí, které od našich zákazníků dostáváme. Pokud byste chtěli dekarbonizaci vodíkem realizovat, nebo se zeptat na více informací, rádi Vám pomůžeme. Jsme pro Vás k dispozici každý den na čísle 792 767 337 a na e-mailu info@bezkarbonu.cz.