Problém vysoké kouřivosti není u moderních vozidel zas tak častý, a to především díky katalyzátoru a DPF, které pohlcují látky vzniklé v průběhu spalování. S vysokou kouřivostí se setkávají především starší vozidla, ale můžete se s ní občas setkat i u novějšího vozu. Je to první indikátor problému a barva kouře Vám může prozradit, o jaký problém se jedná.
Černý kouř
S černým kouřem se setká každý majitel staršího vozidla, hlavně při sešlápnutí plynového pedálu. Obecně lze říci, že černý kouř vzniká, pokud se spaluje více paliva, než je zdrávo, tedy když motor jede na tzv. bohatou směs. Bohatá směs zvyšuje nejen kouřivost, ale také spotřebu. Bohatou směs mohou způsobit závady palivového systému, vstřiky nebo díly zanesené karbonem. Pokud však Vaše auto obsahuje DPF, neměl by takový kouř prakticky vznikat.
Pokud se černý kouř objeví čas od času, nejedná se o nic závažného. Je však dobré zkontrolovat výfuk, jestli není příliš černý od usazenin. Prevence je velmi důležitá. Čistota výfuku značí dobře fungující motor. Pokud se černý kouř objevuje ale pravidelně a hustě, signalizuje to velmi zanesené díly nebo nesprávně fungující komponenty (špatné turbo, DPF, apod.).
Bílý nebo namodralý kouř
Čistě bílý kouř podobající se páře může znamenat drobné zanesení karbonem. Může to ale také symbolizovat únik chladicí kapaliny do spalovacích komor, a to už je vážný problém, který vyžaduje urgentní řešení v servisu (naštěstí se to ale stává velmi zřídka).
Namodralý kouř z výfuku poté souvisí s únikem oleje. Právě olej ve směsi paliva a vzduchu stojí za tímto jevem. Doprovodným jevem je i charakteristický zápach, který znamená přepalování oleje.
Pokud se olej přepaluje, znamená to, že někde prosakuje, nebo se dostává ve velkém množství do míst, do kterých nepatří. Pokud pojmete podezření, zkontrolujte nejprve hladinu oleje, nejspíš budete mít jeho zvýšenou spotřebu.
Pravděpodobně se bude jednat o silně zakarbonované ventily nebo netěsnící pístní kroužky. Tento problém byste měli rychle vyřešit, protože oddalování řešení povede k dalším problémům v jiných částech motoru, například rychlejšímu zanesení DPF.
Jak odstranit kouř z výfuku?
Ať už Vás potkala jakákoliv barva kouřivosti, vždy doporučujeme natankovat prémiové palivo a vyjet alespoň jednu nádrž. Poté nechte auto dekarbonizovat vodíkem. Proces odstraní karbon z většiny dílů a poté většinou kouřivost ustane. Může se ale stát, že ani dekarbonizace už Vašemu autu nepomůže. Poté je potřeba řešit problém mechanicky výměnou dílů.
Dekarbonizaci vodíkem Vám rádi uděláme na našich pobočkách po celé ČR. Stačí se nám ozvat do formuláře níže, nebo na telefon 703 137 343. Ponechte si svůj výfuk bez kouře a objednejte se na dekarbonizaci vodíkem.
Dále se nás ptáte:
- Jak vyřešit kouřivost auta
- Co znamená černý kouř z výfuku
- Co znamená bílý kouř z výfuku
- Co znamená modrý kouř z výfuku
- Jak odstranit kouř z výfuku
- Jak odstranit karbon z motoru