Existuje hned několik metod, jak se karbonových usazenin zbavit a dekarbonizace motoru vodíkem není jedinou možností. Proto mnoho zákazníků váhá a polemizuje mezi jednotlivými možnostmi. My tuhle nezodpovězenou otázku rozsekneme jednou provždy. Co všechno dokáže vodíková dekarbonizace a jak si poradí se starými karbonovými úsadami? Výsledky dekarbonizace vás možná překvapí a vy už nebudete nikdy přemýšlet nad jinou možností.
Auto s bohatou historií
Pro náš experiment jsme potřebovali auto, které mělo už něco za sebou. Nejlépe takové, co sloužilo věrně a dlouho, a na motoru se služba pořádně podepsala. Nakonec padla volba na Citroën Berlingo z roku 1998 s dieselovým motorem 1.9 (kód WYJ). Tenhle pracant má na tachometru úctyhodných 330 000 kilometrů a historii, která pamatuje nespočet výletů i dlouhé dny v servisech.
Byla to ideální volba – žádné nablýskané fáro, ale auto, které si zažilo své a o dekarbonizaci v životě neslyšelo. A my jsme byli neskutečně zvědaví, co najdeme uvnitř. Samozřejmě jsme věděli, že to nebude levná sranda. Celé rozebrání a znovusložení motoru nás vyšlo na více než 30 000 Kč. Zvědavost však byla silnější. Chtěli jsme vidět, jestli vodíková dekarbonizace obstojí i před tou největší zkouškou – tvrdými nánosy karbonu za desítky let provozu.
Rozebrání motoru nás šokovalo
Rozebrání motoru jsme svěřili profíkům ve Výčapech. Už samotné vyndání součástí z auta byla pořádná fuška, ale to pravé dobrodružství začalo až ve chvíli, kdy mechanici začali šroubovat, páčit a rozkládat motor na jednotlivé díly. Bylo jasné, že těch 330 000 kilometrů dalo motoru pořádně zabrat – zanesené ventily, písty, které nebyly skoro ani vidět a sání, které v autě v podstatě neplnilo už ani žádnou funkci.
Každý díl jsme pečlivě nafotili ze všech úhlů, abyste měli dokonalou představu o tom, jak auto trpí pod nánosy karbonu. Před námi stál jasný cíl, nafotit toho co nejvíc a co nejdetailněji, aby byl rozdíl znát. Čekali jsme hodně, ale to, co přišlo, nás opravdu překvapilo.
Čas na čištění motoru vodíkem
Po prvotním rozebrání a dokumentaci přišla chvíle dát motor zase dohromady. Mechanici ho složili do původní podoby a my jsme nachystali stroj na dekarbonizaci vodíkem. Celé čištění trvalo hodinu, což je přesně ten standardní čas, jaký nabízíme i našim zákazníkům. Princip je vlastně jednoduchý. Do sání motoru se během chodu pouští směs vodíku a kyslíku. Společně pak při běhu motoru na běžné otáčky rozkládají karbonové usazeniny, které se mění na plynné látky a úplně přirozeně odchází výfukem pryč. Žádné šroubování, žádné náhradní díly, žádný nepořádek. Jen motor, který si za provozu dá takovou malou detoxikační kúru.
I druhé rozebrání motoru bylo šokující, avšak pozitivně – výsledky dekarbonizace
Po dokončení dekarbonizace jsme motor znovu vyjmuli, rozebrali a řekněme, že atmosféra byla značně nervózní a plná očekávání. A výsledek? Naprostá pecka! Ventily, které předtím připomínaly něco mezi sopečnou krajinou a připálenou pánví, byly najednou výrazně čistší. Černé nánosy zmizely a jejich původní povrch se blýsknul v plné parádě. Spalovací komory už nebyly černé, ale opět ukazovaly svůj jasný, kovový lesk. No a písty, které jsme skoro nemohli najít, vypadaly po dekarbonizaci téměř jako nové.
Když jsme porovnali fotky před a po, vypadalo to jako hotový zázrak. Vodíková dekarbonizace ukázala, že i po 26 letech a více než 330 000 kilometrech si motor může znovu pořádně oddechnout.
Jak vodíková dekarbonizace obstála v našem testu?
Nebudeme si nic nalhávat – tahle akce nás přišla pěkně draho, ale výsledky dekarbonizace máme! Naším cílem však bylo zákazníkům ukázat na vlastní oči i místa, do kterých zkrátka nevidí. A přesvědčit je o tom, že dekarbonizace motoru vodíkem, za kterou si zaplatí, je opravdu nejúčinnější metodou, která si poradí starými nánosy karbonu.
Pro řidiče je však samotná dekarbonizace mnohem dostupnější! Tahle procedura vás vyjde jen na zlomek toho, co jsme investovali my, a přitom dokáže vašemu motoru vrátit výkon, snížit spotřebu a prodloužit mu životnost. Na dekarbonizaci motoru vodíkem se můžete objednat online na tomto odkazu.
Pro více článků navšitvte náš blog a nezapomeňte nás také sledovat na sociálních sítích. Najdete nás na Instagramu, Facebooku a TikToku.