Představte si, že jste majitelem kamionu Man TGX, jednoho z nejvýkonnějších vozů na silnicích. Vaše podnikání závisí na přesných dodávkách, a každý litr paliva, který motor spálí, je dalším výdajem, který zatíží předem stanovený rozpočet. Co když ale existuje možnost, snížit spotřebu vozidla a ještě ke všemu mu prodloužit životnost?
Cena dekarbonizace versus úspory
Jednou z osvědčených metod, jak zlepšit chod motoru, je jeho dekarbonizace vodíkem. Tento proces není jen o tom, že motor poběží jako po másle. Jak sami uvidíte, jde i o úsporu peněz. Cena dekarbonizace pro Man TGX vyjde na 5 990 Kč. Na první pohled se může zdát, že značná investice nemusí přinést okamžité výsledky. Avšak podívejme se na čísla podrobněji.
Snížení spotřeby po dekarbonizaci v praxi
Man TGX má průměrnou spotřebu kolem 34 litrů na 100 km. Majitel s ním ročně najede 60 000 km a spotřebujete přibližně 20 400 litrů nafty.
Cena dekarbonizace
Základní cena / auto (Kč) | 5 990 Kč |
Snížení spotřeby
Průměrná spotřeba (l/100) | 34 |
Ročně najeto (km) | 60 000 |
Cena za litr nafty | 38 |
Úspora v Kč (při snížení spotřeby o 1 litr) | 22 800 |
Při aktuální ceně 38 Kč za litr se celkové roční náklady na palivo vyšplhají na 775 200 Kč. Jakmile však váš motor projde dekarbonizací, jeho spotřeba se sníží o 1 litr na 100 km. To znamená, že ušetříte zhruba 600 litrů paliva ročně, což představuje úsporu 22 800 Kč.
Cenový přehled
Cena za dekarbonizaci | 5 990 Kč |
Úspora na palivu | 22 800 Kč |
Roční úspora díky dekarbonizaci | 16 810 Kč |
Po odečtení ceny za dekarbonizaci od úspory na palivu získáme celkovou roční úsporu, kterou byste normálně spálili společně s palivem na dlouhých cestách. Po dekarbonizaci však tato částka zůstane v plusu, i přesto, že snížení spotřeby u Man TGX nebylo prvně tak rapidně znát. A čím více kilometrů najedete, tím větší bude váš roční zisk.
Dekarbonizace motoru vodíkem se vyplatí i u velkých aut
Díky úspoře paliva, kterou dekarbonizace vodíkem přinesla, jsou zpět nejen náklady na čištění karbonových úsad, ale také každý měsíc o několik tisíc více v rozpočtu, ze kterého je možné investovat další vylepšení vozů, které mají peníze vydělávat, ne je “žrát”.
Jak sami vidíte, z praktického příkladu je více než jasné, že každoročních 60 minut věnovaných dekarbonizaci motoru se několikanásobně vrátí, a to nejen v podobě pohodlnější jízdy, nulové kouřivosti či nízkých emisí, ale také nižší spotřeby a tak i pár tisíců k dobru!