FAQ – časté dotazy

Jak to přesně funguje?

Používáme moderní vodíkovou technologii. Stroj vyrábí vodíkový plyn, který pouštíme sáním do motoru při otáčkách cca 2000 rpm. Obohatí tak směs a zlepší spalování. Vodíkový plyn narušuje strukturu uhlíkových usazenin, probíhá tzv. pyrolýza. Následně usazeniny sublimují (mění se na plyn) a shoří nebo odchází výfukovým systémem pryč. Velikou výhodou je, že jelikož jsou plynné, nemohou se usadit v dalších částech soustavy, např. v katalyzátoru. Naopak velmi dobře čistí i výfukovou soustavu včetně DPF.

Vyčistí to i DPF? A co EGR?

Ano, vodík jde do auta v podobě plynu a vyčistí kompletní spalovací soustavu včetně katalyzátoru a DPF. Síla čištění dokáže uvolnit i velmi zanesené motory a dostat se až k filtru pevných částic. Podle našich zkušeností dokáže uvolnit z DPF filtru dostatečné množství sazí a obnovuje proces automatické regenerace. Mnohdy i v případech, kdy již systém vozu nedovolí vynucenou regeneraci.

Co se týče EGR ventilu, záleží na jeho vzdálenosti od válců. Čím dále je, tím účinnost čištění klesá. Vždy má však čištění smysl.

Nemůže dekarbonizace auto poškodit?

Vodíková technologie je nejbezpečnější forma dekarbonizace. Nepoužíváme žádnou chemii. Uhlíkové usazeniny se mění na plyn a tím pádem se nikde dále neusazují. Při čištění se o moc nezvyšuje provozní teplota, takže díly nijak netrpí. Pístní kroužky nezačnou propouštět olej. Nic v motoru nerozebíráme, nehrozí mechanické porušení částí.

Čistili jsme i vozidla s nájezdem přes 500 000 km, velmi zanesené i přes 30 let staré, a nezaznamenali jsme žádné negativní výsledky. 

Máte nějaké certifikáty?

Samozřejmě. Stroj má všechny potřebné certifikace EU a je testovaný pro trh v České republice. Disponuje jedním z nejvyšších výkonů na trhu. Upozorňujeme, že se většinou můžete setkat se stroji z Asie, které nemusí mít potřebné testy ani výkon.

Naši pracovníci jsou velmi dobře informováni a školeni ve vodíkové technologii.

Máte nějaké výsledky měření?

Majitel Škoda Octavia 1.9 TDI 77kw neprošel 6.8.2021 na emisích kvůli vysoké kouřivosti. Dovolená kouřivost je pro toto vozidlo 1.0, ale naměřil 1,49. Ihned se k nám tedy objednal na dávku vodíku, kterou jsme jeho autu dopřáli 15.8.
16.8. Šel znovu na emise a po dekarbonizaci vodíkem auto naměřilo pouze 0,48!  Zde je krásně vidět, jak se dekarbonizací výrazně sníží kouřivost. Pán nám ještě reportoval živější a příjemnější chod motoru.
Škoda Octavia 1.9 TDI 77kw
Škoda Octavia 1.9 TDI 77kw
Měření emisí před dekarbonizací vodíkem
Měření emisí před dekarbonizací vodíkem
Měření emisí po dekarbonizaci vodíkem
Měření emisí po dekarbonizaci vodíkem

Měření výkonu na brzdě

Na benzínovém vozidle Škoda Octavia 1.6. jsme měřili výkon na válcové zkušebně. Před dekarbonizací byl výkon 72,78 kW a kroutící moment 101,47 Nm. Po dekarbonizaci výkon poskočil na 73,16 kW a kroutící moment vzrostl na neuvěřitelných 137,11 Nm!

Výsledek můžete vidět na grafu níže. Kdy na prvním grafu je měření před a na druhém grafu je měření po dekarbonizaci.  Tím, že vodík pročistil systém, tak došlo k výraznému nárůstu kroutícího monentu. Díky tomu auto mělo lepší akceleraci a bylo svižnější. 

Měření na brzdě před dekarbonizací vodíkem
Měření na brzdě před dekarbonizací vodíkem
Měření na brzdě po dekarbonizaci vodíkem
Měření na brzdě po dekarbonizaci vodíkem

Jak vznikla dekarbonizace vodíkem

Určitě si budete pamatovat, že se dříve dávala do sání motoru voda, aby se zvýšil jeho výkon (spíše po domacku vymyšlené a krátkodobé řešení). Vodíková dekarbonizace vznikla při vývoji vodíkového automobilu, kdy nejdříve technici testovali na spalovacích motorech, zda vodík nepoškodí mechanicky motor uvnitř. Když si motory rozebírali, zjistili, že některé díly jsou naprosto čisté a není na nich žádný karbon. Díky tomu si uvědomili, že má vodík čistící účinky a tak byla na světě vodíková dekarbonizace...