Nevíte si rady? +420 792 767 337

Recenze dekarbonizace – Peugeot 3008,2.0

24. 09. 2025

Zobrazit článek
Recenze dekarbonizace – Peugeot 3008,2.0

Recenze dekarbonizace – Peugeot 3008,2.0

Když k nám do brněnské pobočky přijel pan Vlado, bylo hned jasné, že patří mezi řidiče, kteří se o svého miláčka rádi starají. Auto bere jako spolehlivého společníka, kterému se vyplatí věnovat pozornost. Jeho příběh se začal psát na Slovensku, kde si před časem pořídil zánovní Peugeot 3008 s dvoulitrovým naftovým motorem HDi. Už při koupi měl ale pocit, že prodávající nebyl úplně upřímný ohledně skutečného stavu vozu.

Ještě před dekarbonizací

Na tachometru bylo něco málo přes 110 tisíc kilometrů a na první pohled se zdálo vše v pořádku. Jenže při jízdě se postupně začaly objevovat známky toho, že motor není v nejlepší kondici. Začalo to hlášením chyby na jedné trysce a hlavně kouřem při prudší akceleraci. A právě to byl důvod, proč pan Vlado začal hledat možnosti, jak motor vyčistit, než investovat do nákladné opravy.

Ještě než samotná dekarbonizace motoru vodíkem začala, zajímalo pana Vlada doslova všechno. Chtěl vědět, jak celý proces funguje, zda je bezpečný pro motor a jestli opravdu dokáže vyřešit problémy s kouřivostí. Vysvětlili jsme mu princip vodíkové dekarbonizace, tedy že vodík při řízeném spalování postupně odstraňuje usazeniny uhlíku z klíčových částí motoru, vstřikovačů a výfukového systému.

Pan Vlado poslouchal pozorně a kladl doplňující otázky. Nebylo to poprvé, kdy přemýšlel o tom, že se o svůj vůz musí starat více, než je běžné.

Jak se Peugeot změnil po dekarbonizaci

Dekarbonizace v brněnské pobočce trvala zhruba hodinu. Po jejím dokončení pan Vlado usedl zpět za volant a vydal se na cestu domů. A tam přišlo první překvapení.

„Zpáteční cesta, asi 70 kilometrů, byla impozantní,“ popisuje. Ze začátku motor držel kolem 3000 otáček, ale po několika kilometrech začal zkoušet, co auto zvládne. Na delších úsecích přidal plyn a čekal, jestli bude kouřit. A nic. „Nepovedlo se mi to, anebo jsem to v zrcátku nezaregistroval.“

Největší radost mu ale udělal samotný motor. „Tah motoru byl za plynem celou dobu, to jsem hleděl,“ dodává nadšený pan Vlado. 

Zkušenost k nezaplacení

Pro pana Vlada byla návštěva u nás důležitá i z jiného důvodu – konečně našel řešení, které nezahrnovalo drahé výměny dílů hned na začátku. Dekarbonizaci vnímá jako prevenci, díky níž může Peugeot ještě dlouho spolehlivě sloužit.

„Za mně určitě výborná věc, ta dekarbonizace, samozrejmě účinky jsou poznatelné v udržovaném voze.“ Zakončuje pan Vlado. 

Příběh, který mluví za vše

Dekarbonizace motoru vodíkem není zázračný trik, který vyřeší úplně každý problém. Ale v případě pana Vlada jasně ukázala, jak velký rozdíl může přinést. Jeho Peugeot 3008 se po jediném zákroku zbavil kouřivosti, motor ožil a chuť do jízdy se vrátila.

Pokud i vaše auto trápí vysoká kouřivost, hlášení závad nebo ztráta výkonu, možná je nejvyšší čas dát mu šanci nadechnout se znovu. Příběh pana Vlada ze Slovenska je důkazem, že správná prevence dokáže ušetřit nejen peníze, ale i spoustu nervů na cestách.Recenze dekarbonizace Pegueot

Víte, že špinavý motor vás může stát tisíce?

Dekarbonizace motoru je rychlý zásah, který může výrazně prodloužit životnost auta. Zadejte e-mail a získejte 3 důvody, proč lidé končí u drahé opravy a jak jí předejít.

    Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů